امریکا میں سال کے مصروف ترین سفری ہفتے کے دوران 6 ہزار طیاروں کی مرمت پر ایئربس نے فیصلہ لگایا ہے، جس کے باعث دنیا بھر میں فضائی آپریشن متاثر ہونے کا خدشہ ہے۔
جاری ہدایت کے مطابق زیادہ تر طیاروں میں سافٹ ویئر کو پرانی محفوظ ورژن پر واپس لانا ہوگا، جو مرمت کا عمل سادہ اور تقریباً 2 گھنٹوں میں مکمل ہوسکتی ہے۔
مگر یہ مرمت اس وقت کیے جاتی ہے جب تک اسے نافذ نہیں کیا جاتا، جو ایسے پروازوں کو نہیں چلا سکیں گے جو وہ اپنی ٹیکسٹ پڑکھ پر لانے والے ہیں۔
یورپ کی ایوی ایشن کمپنی ایئربس کے نصف سے زیادہ طائرے 6،000 کی تعداد میں اچھی تر ہیں جو دنیا بھر میں ایک بڑا حصہ قائم کرتی ہیں۔
اس فیصلے کے ساتھ ساتھ یہ بات بھی سامنے آئی ہے کہ امریکا کی ایوی ایشن کمپنیوں نے بھی اپنے طیاروں کی مرمت پر اتفاق کر لیا ہے، اس کے بعد دنیا بھر میں فضائی آپریشن پر دباؤ ہوا ہے۔
مگر یہ تو ایئربس کو اچھی میرت کے لیے ایک بڑا فیصلہ ہے، اس نے صراحت سے بتایا ہے کہ وہ 6 ہزار طائرے مرمت پر لائے گئے ہیں اور یہ تو ایک بڑا مسئلہ تھا کہ اگر ان کو نہیں مرمت کیا جاتا تو پوری دنیا میں فضائی آپریشن پر دباؤ پڑتا ہوگا اور یہ فیصلہ ایئربس کی صلاحیتوں کا بھی ثبوت ہے، اب وہ ایسی تینٹک میرت نہیں ہو گی گے جیسے پہلے تھیں اور یہ فیصلے کیوں نہ کیا جاتا تو ایئربس کو اتنا سچ کہنا ہوتا ہے کہ وہ دنیا بھر میں اپنے طائرے مرمت پر لائے گا اور یوٹیوب پر ایسی ویڈیوز کئے گا جو دیکھتے ہی ہی ہونا پڑ جائیں، ایسے میں لوگ اس کو فیلڈ ٹیسٹ کرکے پوری دنیا سے منسلک کیا جائے گا اور یہ ہو جائے گا کہ ایئربس نے دنیا کو ایک ایسا طائرہ دیا ہے جو ابھی تینٹک میں نہیں اچھی مریت کی ہوئی ہے
امریکا کی ایئربس نے اپنی طائرین کو مرمت کرنے کے لیے فیصلہ لگایا ہے اور اب دنیا بھر میں فضائی آپریشن متاثر ہونا شروع ہو گا! یہ تو اتنا بھی مुशکلم کہ دنیا بھر کی ایوی ایشن کمپنیوں نے اپنے طائرین کو مرمت کرنے پر اتفاق کر لیا ہے
اب یہ سوچائیں کہ اس وقت کیے گئے ایسے فیصلے سے ہر تھی دوسری ناقص؟ یہ بات بھی سامنے آئی ہے کہ دنیا بھر میں فضائی آپریشن پر دباؤ ہو گا اور لوگ اپنے لئے طیرے کی ماحول کو یقینی بنانے کی کوشش کریں گے! اس سے نکلتے ہیں ایک بڑا ناکام ہونے والا منصوبہ
کیا یہ تو ایک بڑی غلطی ہو گی? میرے لئے بھی ایسا لگتا ہے کہ دنیا کی سارے فضائی آپریشن متاثر ہونے کا خدشہ ہے...
امریکے ایئربیس نے صرف 6،000 طائرے مرمت پر فیصلہ کیا ہیں؟ میرے لئے یہ بہت کم ہیں اور دنیا کی سارے فضائی آپریشن متاثر ہونے کا خدشہ ہے؟
میری یادیں بھی اس طرح ہی رہتی ہیں... میرے وقت میں بھی ایسا ہی کچھ ہوا تھا جیسا اب ہوا ہے، لیکن اس وقت کی دuniya تو بہت مختلف ہے اور یہ فیصلہ ابھی نئی ڈگری لگائے جانے کے بعد ہے...
اس فیصلے سے پہلے، مجھے یہ خیال تھا کہ اس ہی کیوں نہیں ہوتا؟ آج بھی کیا اس پر کسی کے خیالات کو مہسوس نہیں کرتا? فضا میں سافٹ ویئر کی پریشانی کا سچا مشق، دنیا کو توڑنے کا کیس؟ حالانکہ یہ بات بھی اچھی ہے کہ اس فیصلے سے پروازوں میں کمی نہ ہونے پائے، لہٰذا میرا مشورہ ہے کہ ان تینوں کمپنیوں کو یہ فیصلہ کبھی نہ کیا گیا ہوتا اور کس طرح ان کے پروازوں پر دباؤ نہیں پڑتا، اس پر توجہ دی جائے؟
میں یہ فیصلہ نہیں صارفین کو محض طاقت کی نمائندگی کرتا ہے، اس کا مقصد ہے کہ ان کے سامنے فوری مرمت کے آپشن نہیں ہوتے اور وہ اپنی پروازوں کو منظم طریقے سے منظم کر سکیں، میں یہ کہتا ہواں کہ ایئربس نے صارفین کی بات سمجھی ہے اور ان کی مرمت کی پوری کوشش کی ہے
سفری ہفتے کے دوران تمام پروازوں کی مرمت کرنا ایک بڑا مہینہ ہوگا، یہ بات واضح ہے۔ پروازوں میں سافٹ ویئر کو پرانی верژن پر واپس لانے کا یہ فیصلہ اس وقت کو ماحول میں ہی چھپایا ہوا ہے جب آپ تو گروپ میں بیٹھتے ہو اور یہ سوچتے ہو کہ سارے کچھ بہتر ہو گیا ہے۔ اب تو دیکھنا ہی پریشان کن ہے، کسی کو نہ کیں اس کے بعد سے ہم صاف ماحول میں رہنے کا منصوبہ بنائے اور اس وقت تک یہ کام نہیں ہوگا جب تک آپ کو بھوک لگی ہو ۔
عربوں میں یہ فیصلہ تو اچھا ہوگا، کس ایک طائرے کو بھی مرمت کرنا پڑتا ہو تو تمام پروازات متاثر ہون्गی، ایئربس نے یہ فیصلہ اتنا اچھا لگا کہ دنیا بھر میں پروازوں پر دباؤ میں آنا پڑے گا؟
مریمت کرنے والی طائرے کو سافٹ ویئر کو پرانی محفوظ ورژن پر واپس لانے کا مشورہ کیا گیا ہے، یہ بھی اچھا ہوگا لیکن اس کے نتیجے میں پروازوں پر دباؤ زیادہ ہو جائے گا؟
ایئربس کے اور دیگر یورپی ایوی ایشن کمپنیوں کی مرمت کا فیصلہ اچھا ہوگا، لیکن اس سے دیکھنا پڑے گا کہ دنیا میں فضائی آپریشنز پر کس طرح دباؤ پیدا ہوتا ہے؟
امریکا میں 6 ہزار طائرے مرمت پر ایئربس نے فیصلہ دیا ہے، یہ بات بھی واضح ہو گی کہ دنیا کے ساتھ ساتھ ہم بھی ان کی پروازوں میں تبدیلیاں دیکھ رہے ہیں۔ مرمت کی پوریProcedure ایسے لگتی ہے جیسے ہار مانتے ہیں، لیکن یہ بات بھی چاہئے کہ اس سے دنیا کو ایک ایسی تبدیلی ملے گی جو کسی نہ کسی حد تک سدباب میں مدد دے گی۔
منہیں اور گالے! یہ بات تو اتنا حقیقی نہیں کہ دنیا بھر میں فضائی آپریشن متاثر ہونے کی بڑی خطرہ ہوگی... خلیج فارس پر لینڈنگ گروپز کو ایک ہفتے کے اندر تک اپنے طیاروں کی مرمت کرنی پڑے گی، انھیں پچیس ہزار روپے تک بھی اس وقت کیے جا سکیں گے... مگر اگلی بار ایسا نہ ہونے دے! اور ایئربس کے طائرے، وہ 6 ہزار کو کیسے چلا سکیں گے؟
ایسا سونے کی چاندی کی بات ہے، 6 ہزار طائرے مرمت پر رکھ دیے جانے کا مطلب یہ ہوگا کہ دنیا بھر میں پروازوں پر تو پانی نہیں چل سکیں گے، وہاں تک کہ ایئربس کی طائرے آپریشن کے لئے تیار نہیں ہوں گی۔ اس کا مطلب یہ بھی ہوگا کہ کچھ پروازوں کو ملا رہا ہے، پھر وہاں تک یہ فیصلہ نہیں سائے گا کہ ہم اتنے طائرے پر انحصار کر سکتے ہیں یا نہیں؟
عجیب، یہ بات تو نہیں چھپی کہ امریکا کی ایئربس نے اپنے طائرے کو مرمت کرنے پر ہمیں پیغام دیا ہے۔ ایسے میں یہ سچ میں بھی ٹھیک ہے کہ دنیا بھر میں فضائی آپریشن پر دباؤ پڑے گا، لیکن آئی کیا تھا؟ اب ایسے طائرے نہیں چل سکیں گے جو اپنی ٹیکسٹ پڑکھ پر لانے والے ہیں، تو آہستہ آہستہ ان کا بھی فائدہ ہوگا۔
امریکا میں ایئربس نے 6 ہزار طیاروں کی مرمت پر فیصلہ کر دیا ہے... یہ بھی نوجوانوں کے لیے ہے، اور میرا خیال ہے کہ یہ ایک بڑا خطرہ ہے... لاکھوں لوگ اپنی سفر کو ٹیکسٹ پڑکھ پر چلائے گئے ہیں، اور اب ان کی کیا ناقص تاریکی آئی؟ مگر یہ بھی سچ ہے کہ ایئربس نے اپنی مرمت کو بہت کم دیر میں مکمل کرنے کا اعلان دیا ہے...