دبئی ایئرشو میں ہونے والے حادثے کے بعد تھیجس کے شائر گر گئے ہیں جس کی وجہ سے اس کا ویلو سٹریٹ میں ایک تیزی سے آنے والے ٹرافیک کے سامنے گر کر گिरا۔
دبئی ایئرشو میں بھارتی طائرہ کی ران ہوائی جہاز کے شائر میں 2.62 فیصد کمی دکھائی دی، جو اس حادثے سے پہلے بھی ایسی تھیں جن کا انکشاف کیا گیا تھا کہ ان کی تکنیکی خرابی کے کारण یہ ہوا جارہی تھی۔
دبئی ایئرشو میں حادثے کے بعد طائرہ بنانے والی کمپنی ہندوستانی ایروناٹکس نے اپنے شائر میں کمی دکھائی دی جس سے اس کا فائدہ آئے گا۔
دبئی ایئرشو میں بھارتی طائرہ کی ران ہوائی جہاز کے شائر میں تیزی سے گرنے والی حالات نے اس کا رینکنگ اور پریس لیک میں کمی دکھائی دی، جس سے اس کے لیے ایک بڑی ٹاش کی پٹرن فراہم ہوئی ہے۔
ان حادثات کے بعد تحقیقات جاری ہے اور ان شے کو یہ سچائی سامنے آئی گی کہ ٹریننگ یا فوری ایڈمائیسن کے نتیجے میں بھی اس حادثے کی وجہ ہوسکتی ہے۔
بچوں کو پروپیلین کو چھاننے کا مشق کرنا بہت مشکل ہوتا ہے، اسی طرح بھارتی طائرے کی رانیوں کو بھی چھاننا مشکل ہوا ہے۔ پھر یہ دیکھنے کے لیے کہ یہ حادثہ اس طرح ہوا جس سے ایک ٹاش کی پٹرن فراہم ہوئی، تو یہ بہت غلط ہے۔ ان شے کو تحقیقات کرتے رہنا چاہئے تاکہ واضح ہوجائے کہ حادثے کی وجہ کیا ہوا۔
یہ واضح ہے کہ یہ حادثے ایسے سٹرائیکز نہیں ہوتے جن میں کسی بھی کمپنی کی طرف سے منسوب نہیں ہوتیں، اس لیے تحقیقات کا یہ اچھا موقع ہوگا کہ ٹریننگ یا فوری ایڈمائیسن جیسے مسائل کو حل کر دیا جا سکے
اس حادثے کے بعد دبئی ایئرشو میں بھارتی طائرے کی ران ہوائی جہاز کا شائر میں تیزی سے گرنے والے حالات ان کے لیے ایک بڑی ٹاش فراہم ہوئی ہے... اور یہ سب اس بات کی نشاندہی کرتا ہے کہ پچھلے دہائیوں سے ایسے حادثات ہو رہے ہیں جن کا انکشاف کرنا مشکل ہے... اور اس حادثے کے بعد بھی نتیجے کی جانب لگتے ہیں... :S
اس حادثے سے پہلے بھی یہ بتایا جاتا تھا کہ شائر میں کمی دیکھی جا رہی تھی، اور اب بھی کسی کو اس کی ایسی صورت نہیں دکھائی دی جاتی ہے ؟ وہاں پر انکی گریوز کا جواب پوچھنا چاہیے؟
یہاں یہی رہ گیا ہے، پہلے سے ہی طائرہ بنانے والی کمپنیوں کے شائر میں دیکھنا مشکل تھا اور اب تو حادثے کے بعد ٹریفک کے سامنے گिर کر گिरے ہیں، یہ سب سے کم عجائب کی بات ہے۔
بھارتی طائرہ کی ران ہوائی جہاز کا شائر میں تیزی سے کمی دکھانے کا یہ حادثہ پہلے سے ہی بتایا گیا تھا، اور اب بھی اس بات کو یقینی بنانے کی ضرورت ہے کہ ان شائر میں کسی بھی نئی کمی دکھائی دی جائے۔
جن لوگوں نے یہ حادثے کے بارے میں بات چیت کی ہو، وہ سب نے بتایا کہ اسے منظم طریقے سے ایڈمائیسن کرنا چاہئے تاکہ دوسرے حادثات نہیں ہون۔
یہ حادثہ تمام تیزاب سے بھرپور ہوا کا سلسلہ تھا، اور اب تو یہ ناقص انجن دلا کر ٹریننگ پر فوش رکھنے والوں کی بات کر رہا ہے! اس حادثے کی وبا ختم کرنے کے لیے، اب اس پر تیزاب سے بھرپور انجن چالنا اور ٹریننگ دکھانا شروع کریںگی...
عطیہ کرلوں وہاں حادثات کے بعد جاننے پڑ گئے تھے کہ حادثے سے قبل ایسے شائر ران ہوائی جہاز کی بناؤ اور ٹریننگ میں کمی دکھائی دی تھی، اسی لیے ان کا ویلو سٹریٹ پر گرنا کافی گھنٹے پہلے ہو گیا تھا۔ اب جب حادثات کے بعد جاننے پڑے ہیں تو ایسا لگتا ہے کہ شائر بنانے والی کمپنی کو بھی ان تمام آپریشنز میں کمی دکھائی دی جائے گی۔
عجب اینا، یہ حادثہ دبئی کے لیے ایک عجیب و غریب خبر ہے اور اس سے پہلے بھی طائرہ بنانے والی کمپنیوں کو ان کی تکنیکی خرابیوں پر توجہ دینے کی जरورت تھی ایسے میں بھی ان کا فائدہ آئے گا، حالانکہ یہ حادثہ کسی بھی طرح سے لگتا ہے جیسا کہ اس نے صاف نہیں کیا
اس حادثے کا واضح یہ بات ہے کہ وقت آ کر ہر چیز اپنی جگہ پہنچتی ہے اور نہ تو اس سے دور رہنا چاہیے، نہ ہی اس کی طرف بھیجنا چاہیے... کیا ہو سکتا ہے؟ کبھی بھی جس کی کوئی بات کرتا ہے وہی بات نہیں رہتی، لگتا ہے کہ ایک دوسرے سے پہلے سے ہی کچھ دیر قبل ہو چکی تھی...
اس حادثے سے پہلے یہ بات بھی بتائی جاتی تھی کہ ٹریننگ یا فوری ایڈمائیسن کے نتیجے میں ہو سکتا ہے، لہذا ان شے کو یہ سمجھنا اور اس حادثے کے بارے میں بھی تحقیقات کرنا ضروری ہے، ابھی تک کہنے سے پہلے کچھ باتوں کو حل نہیں کر سکے گا اور ایسے معاملات میں سمجھ اور تدابیر کی ضرورت ہوتی ہے
اس حادثے کا خیال کرتا ہوں کہ وہ ایسے حقیقتی جائزے پر مبنی نہیں ہوا جو دیئے گے. اگرچہ دبئی ایئرشو میں ران ہوائی جہاز کا شائر میں کمی دکھائی دی، لیکن یہ بات کیوں نہیں تھی کہ اس حادثے سے پہلے اس شائر میں بھی ایسی کمियں تھیں جن کا انکشاف کیا گیا تھا. یہ تو ایک ڈرامہ بن رہا ہے جس کی پیچھلے حقیقتی کیوں نہیں کے واضح نہیں کیا گیا.
ان شے پر غور کرتا ہوں تو یہ بات بھی پتہ چلی گئی ہے کہ ایک تیزی سے آنے والے ٹرافیک کے سامنے ران ہوائی جہاز گر کر گिरا، جو اس حادثے سے پہلے بھی ایسی بات تھی. یہ تو کوئی غلطی نہیں تھی کہ وہ اس شائر میں کمی دکھائی دی گئی، لیکن اس حادثے سے پہلے بھی ایسی کمئیں تھیں جن کا انکشاف کیا گیا تھا. یہ تو یقیناً کوئی اور کیوں نہیں رچھے اس شائر میں کمی دکھائی دینا؟
اس حادثے کا یہ بات چیت تھی کہ ایسے مظالم سے کام لیا گیا ہے کیونکہ اب وہ کمپنی ان شے کو اپنے فائدہ اٹھانے کے لئے دبا رہی ہے تاکہ وہ زیادہ معاشی طور پر فوائد حاصل کریں
اس حادثے سے پہلے تو یہ چالاکوں پر زور کرتا تھا کہ Dubai Airport میں ایسے ہی حادثے ہونے کی امکانیت بڑی ہے... اور اب وہ کہتے ہیں کہ ٹریننگ یا فوری ایڈمائیسن کا نتیجہ یہ حادثہ ہوسکta ہے! اتنے میں یہ بات کیا جاسکتا ہے؟ میرے مہیوں میں بھی ایسا ہونے کی سہولت ہوتی ہے جس سے میں اپنے بیٹے کے شعبے میں گر کر گرتا ہوں... اور اب وہ چالاک تو ہی نہیں!
میرے خیال میں یہ حادثہ ہوا نہیں سکا گا اور پھر یہ نہیں ہوا گا... یہ ایک تجربہ جات کا مظاہرہ ہے جس کے بعد ہی اس کی صحیح وجہ معلوم ہوگی... لگتا ہے کہ ہندوستانی ایروناٹکس نے اپنی طرف شان ڈالی ہے اور اب یہ حادثہ کسی بھی صورت میں نہیں ہوا گا... لیکن، اگر یہ حادثہ ہوا تو اس پر تحقیق کرنا ہی چاہئیے... میرے خیال میں یہ حادثے کا پچھا ہر ایک کی جگہ ہوسکتا ہے، نہ ہی ٹریننگ کو سیکھنا اور نہ ہی فوری ایڈمائیسن... یہ حادثے کس نے شروع کیئے تھے یا اس پر پھیلایا گيا... وہی بتائی دے گا کہ یہ حادثے کیا ہوئے...
اس حادثے سے پہلے بھی ٹریننگ یا فوری ایڈمائیسن کے نتیجے میں اس جہاز کی ران میں کمی دکھائی دئی گئی تھی ، اور اب یہ بات بھی سامنے آئی ہے کہ ٹریننگ یا فوری ایڈمائیسن کے نتیجے میں بھی اس حادثے کی وجہ ہوسکتی ہے । ابھی بھارتی طائرہ بنانے والی کمپنی کو اپنے شائر میں کمی دکھائی دئی گئی تھی، اور اب یہ بات بھی سامنے آئی ہے کہ اس حادثے کے بعد ان کی رینکنگ اور پریس لیک میں کمی دکھائی دی گئی ہے
میری نظروں میں یہ حادثہ بہت غصہ دہ لگا، میں تو تھیجس نے ایسے حالات سے گزرنا ہی نہیں سنما، اس وقت کچھ آزاد رکھنے کی کوئی بات نہیں، میں لاحقہ شہر میں تین دن سے ایسا ہی اٹھایا رہا ہوں، لاکھوں کے ٹرافیک کے سامنے گिरنا بھی ایک جھیل ہے، میں کوئی بھوت نہیں پچتا بلکہ یہ سچائی بھی کی جائے گے اور ان حادثات کا کچھ نتیجہ بھی نکال دیاجائے گا، میرا خیال ہے کہ اس وقت نہ صرف تھیجس کو واپس آنا چاہئے بلکہ یہ حادثہ پھیلنے والے کی کوئی ذمہ داری کبھی ایسی بھی نہ رہنی چاہئے
تھیجس شائر گرنا ایک بڑا حیرت انگیز حادثہ ہو گا، میں نے سोचا تھا یہ ان کی ٹریننگ یا فوری ایڈمائیسن کو حل کر دے گا لیکن آج کے رپورٹ کے مطابق یہ حادثے کو حل کرنے میں ملوث نہیں ہونگے!
اس حادثے کے بعد کیا یہ کمپنیوں کا ایک اور ایمٹر جسمانی طور پر تیار کر رہی ہیں! میں نہیں کہتا کہ اس حادثے کے بعد ان کی انجینئری کو ٹھیک کرنا چاہیے یا نہیں، لیکن یہ ایک بات بھی صاف ہے کہ ان شائر میں کچھ خرابی دکھائی دیتی ہے اور اس کی وجہ سے ان کی رینکنگ میں کمی آئی ہے۔
میں یہ سوچتا ہوں کہ کمپنیوں کو اپنے شائر کو ٹھیک کرنے اور اسے بھرپور طور پر جائزہ لینے کی ضرورت ہے تاکہ ایسا حادثہ دوبارہ نہ ہو سکے۔ لیکن یہ بات بھی صاف ہے کہ ایک ہی حادثے کے بعد ان کی تمام شائر کو ٹھیک کرنا مشکل ہوگا اور اس کی وجہ سے ان کی ٹاش میں بھی کمی آئے گا۔
اب جب investigations شروع ہوئی ہیں تو یہ بات بھی صاف ہے کہ ٹریننگ یا فوری ایڈمائیسن کے نتیجے میں بھی اس حادثے کی وجہ ہوسکتی ہے۔ لیکن یہ بات بھی صاف ہے کہ investigations کے بعد اگر کوئی اور نویسیا ہو گا تو اس کے بارے میں بھی جائزہ لینا چاہیے۔
اس حادثے کے بعد بھی ان شائر کی ٹھیک کرنے کی ضرورت ہے اور اس کی وجہ سے ان کی ٹاش میں بھی کمی آئے گا۔ لیکن یہ بات بھی صاف ہے کہ ایک ہی حادثے کے بعد ان کی تمام شائر کو ٹھیک کرنا مشکل ہوگا۔